vårt sovrum - före & efter

Jag har letat och letat men hittar inga riktiga för bilder, vi började i detta rummet innan jag blev så intresserad av allt renoverings arbete. Detta hyffsat stora rummet var innan ett mindre rum med en stor garderob, ni ser vid timmerstocken som är i väggen och den i taket, där var det en vägg innan. det var min storebror Henke som rev väggen och fixade mycket i detta rum som projektarbete när han gick i trean. Gadrobs dörren var inte i rummet utan finns i trapphallen, det ska ni får se i ett annat inlägg. garderobsutrymmen finns det så mycket i detta hus, så vi tog bort den och fick ett stort och härligt sovrum.
 
Det vi gjort är att först att upp gipsskivor på alla väggar förutom en, vi var tvungna att regla och sätta nytt tak så vi fick in ny el och att det blev isolerat. Här på bilden är vi färdiga med allt förarbete, har även spacklat och målat färdigt allt. På bilden är inte taket laserat ännu men timmret är helt färdigt bets i färgen valnöt. Här fattas bara fönster smygar och foder och golvlist.
På undervåningen finns två kakelugnar, den ena är precis under detta rummet så därför går skorstenen upp i rummet. För ett årsedam visste vi inte riktigt hur vi skulle göra med den, men den hade nog inte blivit bra på något annat sätt än att bygga in den. I alla garderober finns dessa små söta fönster som ni ser ovan, vi sparade gammla smygarna eller fönsterbrädorna och förlängde dem fram till väggen.
 
 Här ser ni den härliga brädvägg som gömde sig bakom all tapet och papp, dessa väggar finns på fler ställen i huset men eftersom jag vill ha lite olika stilar i rummen så har jag valt att inte ta fram fler. På första bilden har jag bara betsat halva väggen, det är STOR skillnad på före och efter, bräderna började "leva" igen.
På bilden nere i hörnet så har vi reglat och precis börjat med taket och isoleringen.
Färdiga resultatet.
Möbler och detaljer är de flesta hittade här på gården i de olika byggnaderna, som jag sedan renoverat/fixat till.
Denna inredningen hade jag till gymmnasiearbetet, men är nästan detsamma nu. Vi har blivit en säng rikare efter detta kort togs.
Tapeter som jag hittade i mammas barndoms hem, som även sitter på väggarna där. Sängborden gjorda av mig, snea och härliga! Även dem är betsade i valnöt.
 
ÄLSKAR dessa skelett lampskärmar. 
Skrivbordstolen är från en gammal hästräffsa som man använda för länge sedan bakom hästen. Henke och jag gjorde i ordning den och köpte stols"benen" på ikea och skruvade fast.
 
Här ser ni det färdiga fönstret.
 
 
 
Skrivbordet som innan var en garderobsdörr, den fick ben!
Nu vet ni allt om detta rummet! 
 
kramkram
INREDNING | |
#1 - - sjostrands.blo.gg:

Fy farao vad snyggt o fräscht!! Riktigt fint :o

Svar: Åh vad glad jag blir! TACK!!
Helga Gunnarsson

Upp